KLIK DI SINI!

Monday, August 2, 2010

Balik kampung...

Hari Sabtu lepas kami balik kg coz kg buat kenduri sempena sambutan bulan puasa...walaupun dekat kg suamiku tp kami jarang balik coz kekangan masa..Kami balik lewat sikit sbb menguruskan rumah dan anak2 yg demam. Sampai di kg, yasiin pompuan dh lepas...so mereka tgh sibuk menyiapkan makanan tuk sblh mlm plak..
Selesai berkemas pada sebelah malam, masing2 cr port tuk tido..maklumlah,bila sesekali balik kg ramailah keadaannya...so kami tido sama2 di kawasan tengah rumah. Sebahagian tido di bilik dan ruang tamu.  Tgh masing2 diulit mimpi, tup!tup!tup!Echa buat hal plak nangis melalak2..almaklumlah empunya badan tgh demam...aku rasa ada 3 kali Echa buat hal!
menangis kuat2 tgh mlm buta...Soweylah penghuni hotel yg bermlm berhampiran, konfem terganggu punya...nasib baik takde komplen! masing2 fhm budak tu tgh tak sihat...last2 ayah dia bwk dia tdo kt luar rumah...
Keesokan harinya, anak2ku yg tak sihat jd sihat tetiba coz dpt bermain ngan sepupu sepapat..
Ini aktiviti mengambil buah rambutan...
Amzar Hasif hanya dapat melihat dari jauh je sbb tak dpt kaki lagi...Bilalah adik nk jln?
Geramnya dia melihat budak lain bermain...
Inilah buah2an yg diperolehi dari pokok yg ditanam berhampiran rumah, pokok satu je tp buah meriah..
Hah...kat beranda luar nilah Echa tdo bersama ayah...dia tak nangis plak masa tdo kt luar,
dlm rumah melalak2...
Ini rambutan yg diambil, ada warna merah n kuning. Aku taknak bwk balik coz anak2 tgh tak sihat tp ambil gak coz emak psn bawakkan buah tuk emak aku...

Inilah rumah di kampung suami yang meriah bila waktu cuti je..kalau hari2 biasa ada ayah n emak je...
Dalam pukul 4 kami bertolak balik ke JB, ingat nak singgah Kota Tinggi tp memandangkan keadaan jln yg jem, terpaksa batalkan...
Aku rasa balik kg kali ni penat sangat, bukan penat apa... tp mengharungi keadaan jln yg sesak kerana kerja2 penaiktarafan jln...
Sampai di rumah terus aku mskkan sup ketam tuk anak2ku yg demam..semoga kalian bertambah sihat! Lagi2 si Kimi yg ckp mama dh berhentikan dia dr sekolah...huhuhu,bukan mama berhentikan, tapi Kimi demam dah...
P/S: Sentiasa ingatlah pada orang tersayang...

2 comments:

Saliza said...

meriah betul aku tgk buah-buahan tu...

riz said...

Sal: Lama tak dgr berita dari hang..
bila balik Malaysia?