KLIK DI SINI!

Tuesday, September 21, 2010

UPSR 2010!

Apa yang dinanti tiba juga akhirnya...
Inilah sebahagian anak murid yang datang ke kelas tambahan untuk Kapsul Sains pada hari Ahad 19/9/2010..Aku terpaksa menggunakan microphone kerana sakit tekak..terima kasih kepada rakan2 yang datang mematuhi jadual kelas tambahan, jasa kalian hanya Allah shj membalas..
Sesi menjawab soalan
Inilah antara usaha yang dilakukan oleh Panitia Sains untuk anak2 murid. Sempat lagi aku berlawak ngan mereka..Cikgu sanggup tinggalkan suami dan anak2 di musim perayaan semata2 nak mengajar kamu...Tapi memang betulpun..suamiku telah menjadi sura rumah tangga, bila aku balik, dia terus tido keletihan...Terima kasih kerana fhm dgn tugasku!

Semoga kalian dapat mengaitkan, guna fakta sains ketika menjawab soalan Sains.
Pesananku:
1.baca soalan hingga habis
2.gariskan atau bulatkan kata kunci
3.kaitkan jawapan sains dengan topik dlm Tahun 1 hingga 6
4.guna kemahiran berfikir secara logik
5.cari wtc,wto dengan betul, kesilapan menentukan 2 variables ini menyebabkan kesalahan pada soalan aim, relationship, conclusion
6.jawab bahagian A, guna kaedah 3C

Semoga Allah permudahkan kalian menjawab soalan-soalan UPSR!


KEPUASAN TERLETAK PADA USAHA, BUKAN KEJAYAAN.

P/S : ILMU ADALAH KUASA

1 comment:

sirrujhan said...

Sedih pulak aku bila kenangkan kem n kapsul Sains ni. Penat lelah terbayar jugak bila peratus naik. Aku harap aku tak lost next year. Huhuh. Thanks again for helping.