KLIK DI SINI!

Friday, May 21, 2010

SEMBELIT & HARI GURU PASTI

Balik dari c4, aku terus pi umh mak...tengok2 mak tgh buai si baby..."mana echa, mak?"...dia ada kat tandas, nak berak tapi tak keluar2...terus aku dengar Amsyar Harith menjerit "Mama!mama!mama!"(cam Hagemaru plak panggil mama dia...hihihi,aku tak suka kartun tu..) Aku terus menjengah dia di toilet..tetiba je dia ckp dh siap...aik! aku rasa benda 'toot' belum kuar lg...takpelah, mama mandikan echa,then mama pakaikan baju gak...
Tengah dia bermain, ku lihat muka dia ala2 meneran...alahai...sembelit ke dik? siap keluar bunyi suara meneran...kesian gak tgk dia camtu...selang beberapa minit diapun menghampiriku...
"Mama, Echa dh siap"...bila dia ckp camtu, tugas mama dia plak membersihkan 'toot'...

Bilik air rumah bondaku :)
selepas tu aku terus sibuk selongkar beg sekolah kimi utk memastikan ada HOMEWORK or SURAT dari sekolah dia...tgk2 takde (masa tu kimi tgh tido)...
Aku n ank2 stay umh mak spi kul 8 (sempatlah mak n uchu et g tesco)..Tup!tup!tup! kimi bangun dia terus meluru ke beg sekolah dia n tunjuk satu surat dari sekolah dia iaitu sambutan Hari Guru Pasti...(Ooo ada sambutan rupanya,nape tak ckp awl2), tp sbnrnya Kimi dh bg hadiah dh, hari Isnin tu....tu tak jadi hal, yang jd halnya dia kena bwk sepiring kuih....almk!fikir2 dh mlm dh...nk beli apa2pun tak sempat. Makpun suggest buat dadih coz kt umh aku ada stok dadih...almk!tgk gaya anak aku yg tgh aktif aku tak jd, coz takde org nk monitor diorg ni..so terus call hubby psn beli buah bila balik keje...
Balik dari keje asbenku pun terus inform yg dia t'lupa nk beli buah tp burger dia belikan...almk!tp aku tak mrhpun coz aku ada planB...Esok pagi2 aku dh borong donut,spi abg yg jual tu ckp byknya...so ankku kimi bwklah kuih donut utk sambutan Hari Guru!
"Selamat Hari Guru, terima kasih mendidikku" Ammar Hakimi bin Ridhuan :kad yang dilekatkan pd hadiah kimi....



No comments: