KLIK DI SINI!

Thursday, November 11, 2010

Hangin satu badan!

Geramnya bila orang tak settlekan kerja kita terpaksa menanggung kerja dia...
Bila nak sedarpun tak tau...Orang yang geram tu akulah siapa lagi, dah kita plak yang kena settlekan..
Mula-mula....biasalah abis kena kutuk habis2habisan, pastu aku siap ugut aku taknak buat...
Aku memang taknak tanda kertas orang lain sebab aku dah tanda 7 kertas peksa X 2 =14, siap kerah suamiku tolong...tupun takleh fikir lagi ke??? Siap bawak pi kelantan menanda kertas peksa!!!  Tanggung jawab tetap tanggungjawab! Hisshh...geramlah...tetiba ada tambahan kertas, kenapalah aku terjumpa insan ni? sib baik takde kaitan darah...Nak je sound taknak buat, letak jawatan, ada ramai lagi calon yg nak jadi pendidik!!! Kalau ada masalahpun tolonglah selesaikan amanah ni dulu, mulalah aku nak berceramah...kena luahkan perasaan baru darah tak naik atas kepala, semalam dahlah si kecik demam. Budak kecik biasalah kalau demam meragam sikit, dapat plak berita kena tanda kertas orang lain...Hangin satu badan, rasa nak pitampun ada!

Last2 terpikir pulak...camanalah kalau salah sorang budak dalam kelas tu anak aku? Mesti lagi haru...
Biasalah...mulut je berbisa tapi hatiku baik..cewah puji diri sendiri!!!
Akhirnya aku tandakan gak kertas si dia...boleh claim ni satu kertas koman2 caj 50 sen...
Aku dah tak pikir kesian kt dia tapi aku pikir kesian kat anak murid, lagi2 periksa akhir tahun!!
 Aku doakan semoga guru ni bertambah insaf, sedar diri, lebih bertanggungjawab dan semua nilai2 murni yang ada kat dunia ni didoakan pada guru ni.
Janganlah buat-buat sakit kalau Tuhan belum beri kesakitan itu...
Janganlah cari masalah yang direka sendiri!
Ok habis bab hangin satu badan ...jap lagi kena ngadap bos utk 'Post mortem UPSR 2010'!

Nota kaki tanganku : Semoga hatiku lebih ikhlas untuk menolong orang lain...huhuhu




2 comments:

ana-kirana said...

tak pa riz....ikhlas kan diri cewahhhhhhhhh ehhehe

riz said...

ikhlas...ikhlas...hehehe